Un concept cu care noi românii suntem extrem de obișnuiți și care ne ghidează cu înverșunare planificarea vacanței de vară pe litoral. Spui “all inclusive” și te gândești automat la Turcia, Bulgaria și, mai putin în ultima vreme, la Grecia: oferte, oferte și iar oferte. De cele mai multe ori, litoralul românesc este scos din calcule din prima, și asta din cauza concepției generale: prea scump iar serviciile nu rivalizează cu “all inclusive”-ul de afară.

La o privire mai atentă, lucrurile nu stau chiar așa.
Prețul e important în luarea deciziei dar aici tendința permanentă, și în același timp greșită, e sa comparăm merele cu perele. Balanța e clar dezechilibrată dacă e să comparăm vârful de sezon al litoralului românesc, cu ofertele, bine întipărite în minte, ale extrasezonului sau începutului de sezon al litoralului “turco-bulgăresc”. În mod clar litoralul românesc pierde lupta pe nedrept. Dacă facem calculele pentru vârfurile de sezon pentru ambele destinații, o să fim uimiți să vedem prețurile sunt relativ apropiate sau, de cele mai multe ori, mult mai mici, asta dacă luam în calcul și costurile generate de transport, fie el aerian sau rutier !

În ceea ce privește serviciile, după multă vreme, lucrurile au început să se miște alert pe litoralul românesc iar schimbarea se simte. Exemplele nu sunt puține: porturi turistice și promenade refăcute, hoteluri reabilitate, și , extrem de important, dotate cu piscine, spații verzi și plaje îngrijite și curate. Hoteluri precum Corsa 3*, Paradiso 3* (Mangalia), Cleopatra 4* (Saturn), Club Dunărea 3* (Eforie Nord), Dorna 3*, Central 3*, Modern 4*, Prestige 4* (Mamaia), sunt doar câteva din exemplele care arată că pe litoralul românesc lucrurile merg pe direcția bună. Ca un plus, la toate cele de mai sus, în 2012, conceptul de “all inclusive” a intrat în forță pentru o serie de hoteluri din Mamaia, și se bucură de real succes.

 

 

 

 


Copiii, principalii beneficiari

În plin sezon, hotelurile sunt pline și oriunde te duci ai impresia că cei mai numeroși clienți sunt copiii. Și asta pentru că la fiecare cameră cu doi adulți hotelurile oferă gratuitate pentru doi copii de pînă la 7 ani neîmpliniți (fără pat suplimentar) si reduceri între 30 % si 60 % pentru copiii intre 7 si 12 ani neîmpliniți. În plus față de discounturile oferite, copii beneficiază de piscine speciale și de “grădinițe” cu activități (cu supraveghetori) precum și de programe speciale cu animatori în anumite zile și intervale orare.

În România, din cauză că hotelurile, prin constructie, nu au fost proiectate sa ofere o gamă largă de servicii și facilităti, conceptul de “all inclusive” pune accentul pentru moment pe serviciile de masă. Litoralul românesc nu oferă un “all inclusive” veritabil (care în locațiile externe include și facilități precum cluburi, discoteci, servicii medicale, coafor, magazine sau sporturi diverse precum cele nautice, echitatia, ciclismul) în primul rând pentru că îi lipsește componenta agrement: În schimb “all inclusive”-ul românesc compensează printr-o libertate de mișcare mult mai mare decât în cazul resort-urilor de pe destinațiile externe. Cu alte cuvinte, dacă în destinații precum Turcia ești „prins” și legat de facilitățile unui singur hotel, pe litoralul românesc, topografia stațiunilor și distanțele mici dintre acestea îți permit să îți diversifici sejurul oricând: plajă în altă stațiune, alternative de agrement, terase și restaurante. Nu de puține ori cei care au beneficiat de serviciile all inclusive ale destinațiilor externe au resimțit negativ limitările pe care acest sistem le impune, un adevărat „lux sub cheie” combinat cu modul de servire a meselor – tip “la împinge-tava” !

Pentru hotelurile din Mamaia care au implementat sistemul “all inclusive”, micul dejun, prînzul și cina se servesc sub forma bufetului suedez fiind “condimentate” și diversificate prin variații ale meniului, precum cine tematice (grecească, orientală, italiană, românească, franțuzească, mexicană). Se adaugă gustările cu produse de patiserie, dulciuri, înghețată, între anumite ore, barurile restaurantelor (deschise în programul meselor) și free-barurile de la piscine, cu produse locale (sucuri, cafea, ceai, bere, vin, băuturi spirtoase) deschise în general până la ora 23. Pe lângă cele de mai sus, hotelurile oferă și accesul la piscine, șezlonguri și umbrele pe plaja hotelului, locuri de joacă pentru copii (cu supraveghetori si animatori), mese de ping-pong, darts, terenuri de volei sau minifotbal, evident în funcție de amenajările existente de la caz la caz. Facilitățile auxiliare printre care și internetul wireless sunt și ele incluse.

Un concept diferit și unic pe litoralul românesc îl oferă Phoenicia Holiday Resort 4*, din Mamaia, a cărui particularitate e dată pe de-o parte de cazarea care se face exclusiv în regim de apartamente, cu 1-3 dormitoare, cu chicinetă mobilată și dotată corespunzator (1200 locuri în 420 apartamente) iar pe de altă parte de o combinație specifică între serviciile de masă, în regim de demi-pensiune (mic dejun și prânz incluse), și serviciile complexe de agrement în regim all-inclusive, printre care se numără: piscine in aer liber si acoperite, fitness, saună, salină, locuri de joacă pentru copii, parcare, spalatorie auto, acces la terenurile de sport, loc joaca copii, club copii, sezlonguri piscine, presa, internet wireless, program artistic.

Totuși, avantajul alegerii unui serviciu de masă în regim demi-pensiune (mic dejum si pranz) și felexibilitatea în ceea ce privește cina, care este lăsată la libera gestiune a turiștilor, sunt oarecum contrabalansate de relativa izolare a complexului și de distanța mai mare până la zona centrală și de agrement a stațiunii. Astfel, de cele mai multe ori, pentru cină turiștii apelează tot la serviciile resortului și nu mai părăsesc incinta acestuia.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

  • nineteen − 19 =